woensdag 12 oktober 2011

de missing link

Over welgeteld 2 weken start ons avontuur naar het beloofde land van unity, freedom and justice.
Mijn zieke geest gaat meteen op zoek naar verbanden, naar de ultieme algemene deler tussen Vlissingen en Sierra Leone.  Een snelle google search levert me al een wist-je-datje op: Sierra Leone is afgeleid van Serra Leoa; Portugees voor Leeuwenberg. Daarnaast valt mijn oog op het wapenschild. Kort door de bocht zie ik 2 trotse leeuwen en enkele golven. Het is, zeg maar, de Afrikaanse variant van onze Zeeuwse trots. Mooi, ik voel een verbondenheid. Enkel de wapenspreuken kloppen niet helemaal. Als wij nu eens onze 'ik worstel en kom boven' aan onze Afrikaanse vrienden lenen, kwestie van hen een hart onder de riem te steken. Enne, als ze boven zijn, dat zij dan even in Vlissingen langskomen...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten